למס עובד • טען כי מדובר בתרומה מגמ"ח – חוקרים צלצלו ללקוח

אבי יעקב 1 Comment on למס עובד • טען כי מדובר בתרומה מגמ"ח – חוקרים צלצלו ללקוח
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך השבוע במגוון עסקים בירושלים וברחובות, חשף כי ב-9% מתוך 553 העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות. במבצעים לא נטלו חלק משרדי השומה באר שבע ואשקלון שהיו מתוכננים להשתתף במבצע, זאת לאור מבצע 'צוק איתן'.

שני מקרים בהם לא היה ספק כי בוצעו עבירות, הועברו לטיפול מחלקת החקירות: אדם המגדיר את עצמו יועץ רגשי העובד עם תלמידים הודה כי עוסק בתחום מזה כשנתיים בתחום ומרוויח כ-1,000 ש"ח ליום וכך, היו לו הכנסות למעלה מחצי מיליון שקלים בשנתיים האחרונות, עליהן לא דיווח לרשויות המס. ברחובות, נמצאו אצל בעל חנות צעצועים צ'קים בסך 9,000 ש"ח שבתחילה טען כי הם ניתנו לו על ידי חבר כהחזר הלוואה שנתן לו. לאחר מכן הוא תיקן את גרסתו וטען שמדובר בצ'קים שניתנו לו על ידי גמ"ח וכאן מבקרי יחידות ניהול הספרים כבר צלצלו לאישה שפרטיה הופיעו על הצ'ק שאמרה חד וחלק כי מדובר בתשלום עבור מוצרים שרכשה בחנות.

הסברים מוזרים לא פחות ניתנו למבקרים בירושלים: במינימרקט בו נמצאו צ'קים בסך של 5,000 ש"ח טען בעל העסק כי שלקוחותיו נותנים לו צ'קים בסכומים גדולים עבור קניות שביצעו בסכומים קטנים כדי לקבל עודף במזומן, כדרך מאד מסובכת לפרוט כסף. להגנתו טען כי בדרך זו הוא פורט צ'קים גם של תרומות לבית כנסת. במשרדו של עורך דין בו נמצאו צ'קים על סך מיליון וחצי שקלים, טען העו"ד כי מדובר בתשלום עבור פרוייקט בנייה המתבצע בשיתוף עם עמותה וכי לא ידע שעבור עמותות יש צורך להוציא קבלות. שני המקרים הועברו לבדיקה מעמיקה ומיידית.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת, כמו גם להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים ואכן – במהלך המבצע נגבו כ-2,500,000 ש"ח מחייבים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    למה אתם מקבלים את הודעת דובר מס הכנסה כעובדות?
    למה לא להאמין להסברים של האזרחים?
    ידוע שמס הכנסה מתייחס לכל אזרח כמעלים מס, ולכל הסבר כאל תירוץ מומצא, עד אשר יוכח אחרת. אתם לעומת זאת, אמורים להתייחס ביתר הגינות, ולהאמין שכל אזרח הוא שומר חוק, וכל טיעון הוא הסבר הגיוני, עד שמס הכנסה יוכיחו אחרת.